Waar staat de tillift
ook alweer?
Zorgbedrijven en -instellingen hebben vaak hoge kosten voor geschoold personeel en medische apparatuur. Het is een van de grotere uitdagingen van de hedendaagse zorg; Hoe kunnen we de beschikbare tijd van zorgpersoneel en het gebruik van assets op een efficiënte en verantwoorde wijze inzetten en hoe kunnen moderne IT oplossingen daaraan bijdragen?
Voorkom onnodige zoektijd
De oplossing ligt in real time lokalisatie van medische apparatuur en hulpmiddelen. Misschien bent u al bekend met de term IoT, het Internet of Things. Daar komt nu IoMT bij, het Internet of Medical Things.
Slim werken is de toekomst binnen de zorg. Vooral omdat hiermee aanzienlijk bespaard kan worden op kosten en op tijd en omdat dit de stress en de werkdruk op uw werknemers aanzienlijk verlicht.
Bespaar direct op kosten
MINDER TIJDVERLIES
omdat er niet meer eindeloos gezocht hoeft te worden naar materiaal en apparatuur
ZEER SCHAALBAAR
het netwerk groeit met u als zorgbedrijf mee
LAGE KOSTEN
bluetooth-sensoren en QR-stickers zijn erg betaalbaar en eenvoudig uit te breiden
MINDER KOSTEN
omdat er niet overmatig of verkeerd besteld wordt door de zorgmanager
PLUG&PLAY
koppelen van nieuwe apparaten is zeer eenvoudig na de eerste implementatie van het IoMT
MACHINE LEARNING
het systeem is ‘intelligent’
SIMPEL EN PRAGMATISCH
de oplossing draait binnen een paar weken
Zoeken naar medische apparatuur of te veel bestellen; waarom eigenlijk?
Het gebeurt zeer regelmatig dat medisch personeel meer tijd kwijt is aan het zoeken van medische apparatuur dan daadwerkelijk patiënten te helpen. Dat heeft te maken met het feit dat veel zorginstellingen geen goed overkoepelend systeem hebben voor de aanwezige apparatuur. Kunt u – zonder te zoeken – aangeven waar de tilliften zijn binnen uw zorginstelling? De kans is klein dat u alle apparatuur in één keer weet te vinden.
Dat geldt ook voor uw personeel. Zij verliezen veel tijd met het zoeken naar apparatuur en materiaal, navragen en lokaliseren van alles wat zij nodig hebben om hun werk goed uit te kunnen voeren.
Dit is compleet overbodig. Tegenwoordig werken de meeste branches
en bedrijven met sensoren, lokalisatiedata en is er een centraal
systeem waarin alles bijgewerkt wordt. Dit bestaat ook voor de zorg:
het is het IoMT dat we eerder al noemden. IoMT biedt niet alleen de
nodige oplossingen, het is ook de volgende stap in modernisering van
de zorg.
Hoe werkt het IoMT en de real time lokalisatiedata van medische apparatuur?
Bij het Internet of Things draait het er vooral om dat alle apparaten met elkaar verbonden zijn, en vaak wordt hier een centraal systeem aan gekoppeld (te bedienen met een app op tablet of mobiel). Bij het Internet of Medical Things is dit niet anders. Medische apparatuur wordt van een sensor voorzien. De wifi of bluetooth-antennes pikken vervolgens het signaal op en lokaliseren op die manier de apparatuur. Zorgmedewerkers kunnen in het systeem zien waar alle apparatuur zich precies bevindt en daarmee is zoeken niet langer nodig. Dit geldt niet alleen voor medische apparatuur overigens.
Door het lokalisatiesysteem te koppelen (middels de open API) aan het asset management systeem kan de verzorgende ook direct de status, zoals de laatste ijking of keuring, in real time bekijken. Elke zorgmanager kan exact zien wat er besteld moet worden en welke apparatuur zich waar bevindt. Dit creëert het inzicht in hoe vaak assets gebruikt worden en biedt de mogelijkheid om hier efficiënter mee om te gaan.
SIMPEL EN OVERZICHTELIJK
Brede inzetbaarheid en makkelijk uit te breiden
IoMT inzetten in een zorgbedrijf biedt tal van voordelen. Daarnaast is het vooral breed inzetbaar (IoT kan voor bijna alles gebruikt worden wat te maken heeft met apparatuur en data).
Wij verzorgen de complete implementatie voor uw bedrijf of instelling. Van het installeren van de software en sensoren tot de integratie met de zorgmonitor voor optimaal gemak. Daarna kunt u direct profiteren van de lage maandelijkse kosten die u vanaf het eerste moment terugverdient door de real time lokalisatie van medische apparatuur en bijgewerkte voorraadstatus. Uiteraard verzorgen we ook het beheer van het systeem en geven we uitleg aan uw medewerkers, zodat iedereen kan profiteren van de voordelen.
Wilt u meer weten over de mogelijkheden binnen uw zorginstelling of wilt u direct een offerte op maat ontvangen? Neem dan vandaag nog contact met ons op zodat we u direct persoonlijk verder kunnen helpen om uw bedrijf klaar te stomen voor de toekomst van de zorg.
Een rekenvoorbeeld uit de praktijk
Pas de kengetallen aan naar uw eigen situatie en zie direct wat het voor u op gaat leveren
Enorme besparing
in aanschaf van onnodige middelen door een efficiënter gebruik
Kostenbesparing over 5 jaar
Blije medewerkers
door extra uren die efficiënt aan bed besteed kunnen worden
Kosten/tijd-besparing over 5 jaar
Onze werkwijze
Kennismaken en overleg
Advies en oplossingen
Implementatie maatwerk
Training & evaluatie
Support en onderhoud
Partners
Van “werken met technologie
in de zorg” naar “technologie
die werkt voor de zorg”