Waar staat de tillift ook alweer?

AssetGuard: Optimale controle over uw medische hulpmiddelen

AssetGuard is een pragmatische, modulaire oplossing voor medisch hulpmiddelenbeheer waarmee zorginstellingen ondersteund worden bij het beheren en traceren van hun medische hulpmiddelen. In de moderne zorgomgeving is effectief hulpmiddelenbeheer cruciaal. Het bijhouden van medische hulpmiddelen kan een uitdaging zijn door het toenemend aantal leveranciers en de diversiteit aan apparaten. Met AssetGuard kunnen zorginstellingen zelf de regie in handen nemen en hun processen aanzienlijk optimaliseren. Als gevolg hiervan wordt onder andere medewerkerstevredenheid en klanttevredenheid verbeterd, kwaliteit verhoogt en bespaart op investeringskosten en onderhoud. AssetGuard bestaat uit de volgende vier modules:

Snelvinden

Met deze module kunnen zorgprofessionals eenvoudig getagde hulpmiddelen lokaliseren. Dit verhoogt de efficiëntie doordat waardevolle tijd niet verloren gaat aan het zoeken naar apparatuur, wat uiteindelijk bijdraagt aan betere zorg.

Integratie

Naadloze integratie met bestaande systemen zoals Topdesk, Ultimo, Planon en Afas maakt het mogelijk om continu informatie te synchroniseren, van locatie- en onderhoudsinformatie tot gebruikershandleidingen en leveranciersgegevens. Dit zorgt voor een efficiënter beheer van hulpmiddelen en een betere uitwisseling van gegevens.

Insight

Deze module biedt gedetailleerde rapportages over het gebruik van hulpmiddelen. Door deze inzichten kunt u middelen beter benutten en onnodige aankopen voorkomen, waardoor u kosten bespaart en uw middelen effectiever inzet.

Alarmering en workflow

Automatische meldingen en workflows worden geactiveerd op basis van sensorinformatie. Van eenvoudige waarschuwingen tot geavanceerde geautomatiseerde processen, zoals meldingen bij temperatuuroverschrijdingen. Dit verhoogt de veiligheid en efficiëntie binnen uw zorginstelling.

Animaties

Zorgmedewerker in de praktijk

Nooit meer zoeken naar apparatuur en hulpmiddelen; Hoe fijn is dat? Minder frustratie en meer tijd voor uw cliënten. Technologie die werkt voor u als zorgmedewerker.

Integratie met TOPdesk

Door de Realtime lokalisatie oplossing te integreren met uw TOPdesk Asset Management systeem krijgt u een beter, actueel en consistent inzicht in uw assets.

Zorgmanager met de juiste tools

Hoe beoordeel je als manager investeringsaanvragen zonder inzicht in de gebruiksgraad van de aanwezige assets? Door rapportages wordt huidige apparatuur beter benut en wordt er duurzaam omgegaan met hulpmiddelen.

Kennisbank en downloads

Bron: Actiz Oktober 2023

Locatie-inzicht in uw (medische) hulpmiddelen

Bent u niet op zoek naar weer een losse applicatie, maar juist naar een betere integratie met bestaande applicaties? Lees dan verder wat AssetGuard voor u kan betekenen.

Integratie in het huidige applicatielandschap

AssetGuard zal waarde en eenvoud toevoegen als deze onderdeel wordt van uw applicatielandschap. Als u meerdere apps gebruikt, zorgen wij dat deze geïntegreerd worden in slechts één app! Het ondersteunt u direct in uw werktaken zonder een extra applicatie te hoeven raadplegen. Informatie uit het assetmanagementsysteem wordt gecombineerd met lokalisatie-informatie zodat er een compleet overzicht van assets met alle relevante informatie ontstaat. Communicatie met leveranciers en onderhoudspartners wordt efficiënter. Assetinformatie wordt gedeeld en de onderhoudsmedewerker weet precies waar de apparaten staan die hij moet kalibreren. De bespaarde zoektijd is een win-win voor iedereen!

Wat kan SilverCloud Zorgt IoT hierin voor u betekenen?

SilverCloud Zorg IoT is de systeemintegrator voor lokalisatie-oplossingen voor de zorgsector. Wat ons drijft is de de zorg betaalbaar houden door duurzame, innovatieve en pragmatische oplossingen te leveren. Daarmee worden de zorgmedewerkers ontlast van niet essentiële taken. Controle over uw hulpmiddelen en efficiënter gebruik daarvan leiden direct tot een beter investeringsbeleid met een terugverdientijd van 3 à 4 maanden. Van advies tot support Systeemintegrator betekent integratie van A tot Z. Wij gooien geen product over de schutting, maar zijn pas blij als het resultaat bereikt is. Van “werken met technologie in de zorg” naar “technologie die werkt voor de zorg” geldt zeker voor realtime lokalisatie!

Nog geen Assetmanagementsysteem?

Weet u als zorginstelling niet welke hulpmiddelen u in bezit hebt, of u deze mag gebruiken en waar ze überhaupt staan? Zijn de hulpmiddelen nog niet voorzien van een label en is de informatie van de assets nog niet toegankelijk voor iedereen?
Daar helpen wij u graag mee. Wij dragen op een pragmatische manier zorg voor zowel identificatie als lokalisatie van de assets. Dat u daarna op ieder gewenst moment kunt inzien door een simpele actie, zoals het scannen van een QR-code.

Controle over uw (medische) hulpmiddelen

Het kunnen identificeren van assets d.m.v. labelen en het digitaal vastleggen van de assetinformatie in een assetmanagementsysteem is een cruciale stap om controle te krijgen en te houden over het gebruik van assets binnen uw organisatie.
Wij begeleiden deze trajecten van advies tot oplevering. Wij leveren geen assetmanagementsystemen, maar helpen u om hier optimaal gebruik van te maken.

Duurzame oplossingen zijn de toekomst

Doordat u beter inzicht krijgt in het gebruik van apparatuur en hulpmiddelen zien we dat er beter geïnvesteerd kan worden. Naast dat dit financiële voordelen met zich meebrengt, bent u ook op het goede, duurzame pad.
Uit onderzoek is gebleken dat de aanschaf van apparatuur en hulpmiddelen met 20% gereduceerd kan worden. Hiermee realiseren we direct een verkleinde ecologische voetafdruk. Weer een win-win voor iedereen!

Waarom kiezen voor SilverCloud Zorg IoT?

Het grote voordeel van Silvercloud Zorg IoT is dat wij ruime ervaring binnen zorginstellingen hebben. Met onze oplossing, in combinatie met de kennis en ervaring over zorginstellingen onderscheiden wij ons in deze markt op het gebied van service, consultancy en implementatie. Vraag gerust meer informatie of een vrijblijvende demo aan.

Onze werkwijze

Kennismaken en overleg

Advies en oplossingen

Implementatie maatwerk

Training & evaluatie

Support en onderhoud

Van “werken met technologie in de zorg” naar “technologie die werkt voor de zorg”

Onze realtime lokalisatie dienstverlening is gebaseerd op het product Blyott RTLS. Blyott RTLS is een moderne, pragmatische en kosteneffectieve oplossing. Wenst u beter gebruikt te maken van nieuwe technologische ontwikkelingen, dan fungeren wij als systeem integrator voor Blyott en leveren u het product als onderdeel van een complete asset tracking oplossing.

Het op de juiste manier integreren van Blyott RTLS kan uw organisatie een gigantische tijdsbesparing opleveren, omdat zorgmedewerkers aanzienlijk minder tijd hoeven te besteden aan het zoeken van de juiste middelen. Op deze manier is er ook daadwerkelijk meer tijd voor de patiënt of cliënt. Uw medewerkers kunnen hierdoor opnieuw floreren in hun werk.

Er zijn minder investeringen nodig zijn in assets omdat u inzichtelijk heeft wat er is en wat er daadwerkelijk wordt gebruikt. 

partners

Datto logo
Name(Vereist)
Privacybeleid(Vereist)
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Van “werken met technologie
in de zorg”
naar “technologie
die werkt voor de zorg”